A Kína és Európa közötti vasúti kapcsolat biztonságos fenntartása érdekében a Dachser logisztikai szolgáltató heti két alkalommal vonat összeköttetést szervezett a Hszian-Budapest útvonalon – közölte a társaság kedden az MTI-vel.

    A Dachser közleményében emlékeztet: az ukrajnai háború miatt az Oroszországon vagy Fehéroroszországon keresztül történő összeköttetések lehetetlenné váltak, ezért két vonatútvonalon meg kellett szüntetnie a vasúti szolgáltatásait. A társaság mostantól viszont az úgynevezett középső folyosón kínál vasúti összeköttetést ügyfeleinek Közép-Ázsián keresztül.
    A vonatok Kínából indulva először Kazahsztánon és Azerbajdzsánon haladnak át, majd a Kaszpi- és Fekete-tengeren  hajóval Romániába, onnan pedig Budapestre érkeznek. Innen további terminálokra, például Bécsbe, Münchenbe vagy Ludwigshafenbe szállítják a konténereket vonattal. A kínai kiindulástól a célállomásig a vasúti szállítás 45-55 napot vesz igénybe – ismertették.
    A társaság korábbi közlése szerint a Dachser németországi székhellyel rendelkező családi vállalkozás, világszerte mintegy 31 700 alkalmazottja van, 2020-ban mintegy 5,6 milliárd euró konszolidált nettó árbevételt ért el. Ugyanebben az évben a logisztikai szolgáltató 78,6 millió szállítmányt kezelt, melyek összsúlya  39,8 millió tonnát tett ki.
    Magyarországon a német szállítmányozó a Liegl & Dachser Szállítmányozási és Logisztikai Kft. révén 1999 óta van jelen, a szállítmányozási és logisztikai piac meghatározó szereplője. Pilisvörösvári székhelyén az ország egyik legmodernebb logisztikai bázisát üzemelteti. Belföldi hálózatát 8 vidéki telephely alkotja, 300 munkatársat foglalkoztat.
    A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Liegl & Dachser Szállítmányozási és Logisztikai Kft. tavaly 25,780 milliárd forint nettó árbevételt ért el, 2020-ban ez az érték 22,572 milliárd forint volt. A társaság 2021-ben 2,323 milliárd forint nyereséggel zárt, egy évvel korábban pedig 2,335 milliárd forint volt az adózott eredménye.

Hírterjesztő Gazdaság, közélet kultúra, szórakozás

  • Gerhard Schröder és a moszkvai kapcsolatai – ugye erről sem hallottál eddig?
    by hirterjeszto on 2022.08.08. at 15:02

    Egyelőre nem zárják ki a Német Szociáldemokrata Pártból (SPD) Gerhard Schrödert volt kancellárt a Kremlhez fűződő viszonya miatt – döntött hétfőn a volt kancellár párttagságának ügyében első fokon eljáró testület.     Az SPD hannoveri regionális szervezetének döntőbizottsága szerint Gerhard Schröder orosz cégekben betöltött tisztségei nem sértik a párt alapszabályát, ezért nincs The post Gerhard Schröder és a moszkvai kapcsolatai – ugye erről sem hallottál eddig? appeared first on Hírterjesztő.

  • Kimagasló eredménnyel zárt a Mol a második negyedévben
    by hirterjeszto on 2022.08.05. at 09:17

    A Mol-csoport a második negyedévben 483,7 milliárd forint újrabeszerzési árakkal becsült “tiszta” EBITDA-t (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményt) és 372,8 milliárd újrabeszerzési árakkal becsült “tiszta” üzleti eredményt ért el – olvasható a társaság honlapján péntek hajnalban közzétett jelentésben.     A nettó árbevétel a konszolidált, nem auditált kimutatás alapján 2491 The post Kimagasló eredménnyel zárt a Mol a második negyedévben appeared first on Hírterjesztő.

  • Még mindig nincs orosz földön az Északi Áramlat 1 gázvezeték egyik gáz turbinája
    by MTI on 2022.08.04. at 15:59

    A Gazprom orosz állami gázipari vállalat szeretné visszakapni az Északi Áramlat 1 gázvezeték megjavított turbináját, ám fontosnak tarja annak jogi megerősítését, hogy a berendezés nem áll szankciók alatt, az uniós szóbeli biztosítékok ebben az esetben nem elegendőek – mondta Dmitrij Peszkov orosz elnöki szóvivő csütörtökön újságíróknak.     A Gazprom szerdán azt The post Még mindig nincs orosz földön az Északi Áramlat 1 gázvezeték egyik gáz turbinája appeared first on Hírterjesztő.

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .