2024. november 28-án a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) különleges emléknapot és díjátadó ünnepséget rendezett Sas István tiszteletére.
Az esemény célja az volt, hogy a reklámszakma úttörőjének emlékét megőrizze, miközben inspirációt nyújtson a jövő kommunikációs szakemberei számára.
„Úgy éreztem, méltatlanul feledésbe merült Sas István, aki közel tíz évig tanított nálunk. Fontosnak tartom, hogy a marketingkommunikációt tanuló hallgatók megismerjék értékteremtő munkásságát” – nyilatkozta Dér Cs. Dezső, a METU Marketing és Kommunikációtudományi Intézetének vezetője, az emléknap megálmodója. A rendezvényt a Marketing Műhely hallgatói szervezték az ő irányításával.
A METU Nagy Lajos kampuszán tartott eseményt Sas István özvegye, Sasné Harazin Irén, valamint több szakmai szervezet vezető képviselője is megtisztelte jelenlétével. Dr. habil. Vass László professor emeritus (METU) köszöntőjében így emlékezett Sas István munkásságáról:
„Úttörő volt a reklámszakmában, aki a szlogeneket színes, provokatív és szellemes történetekkel ötvözte. Reklámjai nemzetközi szinten is sikereket arattak.”
A versenyre a METU Reklám- és médiatervezés, valamint Tartalommarketing kurzusainak hallgatói készítettek Sas István szellemiségét idéző tartalmakat TikTokra, Instagram Reelsre és reklámfilmes kategóriákban. A legkreatívabb pályaműveket szakértői zsűri értékelte, melyben olyan neves szakemberek vettek részt, mint Pataky Piroska, az MBH Bank marketingigazgatója; Popovics Adrienn, a Hell Energy marketingigazgatója; Marczinkó Ágnes, a WeLoveDigital ügyvezetője; Lázár László, a HUMDA kommunikációs igazgatója; és Nagy Barna, a Kreatív Vonalak ügyvezetője.
„Ez egy hiánypótló kezdeményezés, amely hagyományteremtő jelleget hordoz”
– mondta Lázár László, a HUMDA kommunikációs igazgatója.
Az esemény programja számos értékes szakmai elemet tartalmazott, a köszöntők és visszaemlékezések mellett kerekasztal-beszélgetésekkel és a legkiválóbb hallgatói alkotások díjazásával. A záró fogadáson kötetlen szakmai eszmecserére is lehetőség nyílt.
A TikTok-kategória győztese a HD marketing – Star Network által biztosított különdíjat kapta, míg az Instagram Reel nyertes csapata a Magyar Marketing Szövetség díjában részesült. A Reklámfilm-kategória legjobbjai a Magyar Reklámszövetség és a Kreatív különdíját is elnyerték, mivel pályaművük leginkább tükrözte Sas István szellemiségét. Valamennyi győztes egy emlékszobrot – Sas István Díjat – is átvehetett, az eseményt támogató Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság képviselőjétől.
A Budapesti Metropolitan Egyetem célja, hogy a Sas István Emlékverseny és Emléknap hagyományteremtő rendezvénnyé váljon, amely hosszú távon a marketingkommunikációs szakma meghatározó és közösségépítő eseménye lesz, miközben inspirációt nyújt a jövő kommunikációs szakembereinek.
Hírdetés
Ez még érdekesebb lehet
- World Top Modell Hungary 2023 - Horváth Boglárka
- Kéri László - az elmúlt hetekben kirobbant botrányok…
- November 21-én közmeghallgatás
- Kéri László - az elmúlt hetekben kirobbant botrányok…
- Elhunyt Tordy Géza
- Tatabánya - rendkívüli közgyűlést tart januárban a Mi Hazánk
- Békés megye Mike Cintiának szurkolhat közel két hét múlva
- Civil szervezeteket segítő programban vett részt az…
- Jubileumi X. Országos Rajzfilmünnep – Rajzfilmek…
- Logisztikai trendek és gazdasági lehetőségek az egri…