Járatritkítás, vagy fejlesztés?

Karácsony Gergely és Vitézy Dávid egymásra lelt, legalább is most a közlekedés professzora Vitézy Dávid fejtette ki véleményét a budapesti közlekedéssel kapcsolatos észrevételéről, természetesen Facebook oldalán is teret adva annak.

Mától léptek életbe a ritkított hétfői menetrendek a BKK hálózatán. Bár próbálják úgy beállítani, mintha itt valamiféle optimalizálás és átcsoportosítás történt volna, a valóságban kizárólag ritkítás történt. Sehol nem jártak sűrűbben a járatok ma reggel, mint múlt hétfőn – viszont számos városrészben ritkábban.

Íme 5 példa a sok közül a BudapestGO hivatalos adatai alapján:

– 7E – Újpalota és Zugló fontos expresszjárata a Thököly úton

– 11-es és 111-es – a II. kerület legsűrűbb buszjárata

– 161E – Rákoscsaba és Rákoskeresztúr expresszjárata az Örs vezér terére

– 142E – Gloriett-telep és Havanna-lakótelep gyorsjárata a Határ úthoz

– 159-es – Csepel, Szent László úti lakótelep sűrű csuklós járata a Szent Imre térre

Karácsony Gergely főpolgármester csütörtökön még azzal indokolta a múlt péntektől hatályba lépő és 53 járatot érintő járatritkítási csomagot, hogy a “home office-nak, és a rugalmas munkabeosztásnak köszönhetően az átlagosnál kevesebben utaznak”. Nehéz belátni, hogy a csepeli, újpalota, kőbányai vagy épp a Havanna-lakótelepen lenne az otthoni munkának a legnagyobb hatása. És ezeken a zsúfolt gerincjáratokon nem önmagában az 1-2 perccel hosszabb várakozási idő, hanem a jelentősen csökkentett kapacitás okozza a fő problémát.

Péntek estére már azonban a főpolgármester azt mondta az ATV-ben, hogy „Budapesten nincs járatritkítás”. Sajnos ez nem igaz: Budapesten járatritkítást vezettek be. És itt az ideje visszavonni.