Nagy gondban van az orosz polgári légiközlekedés

Az Oroszország elleni nyugati szankciók miatt nagy problémával szembesült az orosz polgári légiforgalom. Nincs alkatrész utánpótlás. Az orosz alkatrészgyártás lassú, ezért úgy tűnik a vezetés centralizálni készül – írja Telegram oldalán az OK.

Tekintettel az OAK prioritásos polgári programjainak kiemelt fontosságára, valamint az importhelyettesítés, a tanúsítás és a hazai polgári repülőgépek sorozatgyártásának példátlanul rövid határidőn belüli megvalósításának szükségességére, döntés született arról, hogy a polgári programok irányítását közvetlenül az OAK vállalati központi szintjére helyezik át.

A PAO „Jakovlev” tevékenységének irányítási feladatait közvetlenül az OAK vezérigazgatója, Vagyim Badeha látja el, aki egyúttal az OAK és a „Jakovlev” vállalat vezetői posztját is betölti.

Ezzel párhuzamosan az AO „Tupoljev” korábbi egyéni ügyvezető szervének hatásköre átkerült az OAK-hoz. A vállalat tevékenységének irányítását az OAK vezérigazgató-helyettese, Alekszandr Bobrishov látja el, aki az állami védelmi rendelések és az operatív-taktikai repülési programok irányításáért felelős. Emellett ő tölti be az „Tupoljev” ügyvezető igazgatói posztját is. Bobrishov 2009 és 2013 között már vezette a „Tupoljev” vállalatot. Ez a változás lehetőséget ad arra, hogy az anyavállalat fokozott ellenőrzést gyakoroljon a stratégiai repülési programok végrehajtása felett.

A PAO „Jakovlev” vezérigazgatója, Andrej Boginszkij, valamint az AO „Tupoljev” ügyvezető igazgatója, Konsztantyin Timofejev elhagyják pozíciójukat.

A polgári programok irányításának az OAK anyavállalati szintjére történő áthelyezése lehetővé teszi, hogy a vállalat összes erőforrását a hazai polgári repülőgépek időben történő tanúsítására és sorozatgyártásának megkezdésére összpontosítsa.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .