Kaja Kallas, az Európai Unió kül- és biztonságpolitikai főképviselője kedden Brüsszelben úgy nyilatkozott, hogy elképzelhető: a mai napon politikai egyetértés születik az Oroszországgal szembeni tizennyolcadik szankciós csomagról. Mint fogalmazott, „nagyon közel vagyunk hozzá”.
Az új intézkedések elsősorban az orosz pénzügyi és energiaszektort érintenék, válaszul arra, hogy az orosz elnök, Vlagyimir Putyin továbbra sem hajlandó feltétel nélküli tűzszünetet kötni Ukrajnával. Noha az EU összes tagállamának támogatása szükséges, a csomag eddig még nem nyerte el valamennyi tagállam jóváhagyását.
A javaslat egyebek mellett azt tartalmazza, hogy az orosz olajexport árplafonját 60 dollárról 45 dollárra csökkentenék hordónként. Ezt azonban a G7-ek legutóbbi találkozóján nem fogadták el egyhangúlag. Kallas ennek ellenére kijelentette: ha az Egyesült Államok nem is csatlakozik, de a többi G7-ország igen, akkor az EU készen áll önállóan is lépni.
A főképviselő úgy véli, Washingtonban is kezdik felismerni, hogy Moszkva nem mutat hajlandóságot a békekötésre. Véleménye szerint a tartós békéhez Ukrajna további támogatására és Moszkva nyomás alá helyezésére van szükség. Bízik benne, hogy az amerikaiak is előállnak saját szankciós vagy vámtarifa-csomaggal.
Kallas arról is beszélt, hogy az EU pénzügyi forrásokat biztosít Ukrajna számára amerikai fegyverek és lőszerek beszerzésére. Hangsúlyozta: mindenkinek részt kellene vállalnia a háború lezárásában.
Emellett közölte, hogy előrelépés történt az EU és Izrael között a Gázai övezettel kapcsolatos helyzet javítása érdekében. Bár pozitív fejlemények láthatók az átkelők megnyitásában, valamint az alapvető szolgáltatások – áram, víz – helyreállításában, Kallas szerint a humanitárius segítségnyújtás bővítése ellenére a helyzet továbbra is súlyos. Mint mondta, amíg nem tapasztalható valódi változás a helyszínen, egyik fél sem tekinthető elégségesen elkötelezettnek.
- Súlyos tűzvész pusztított Hongkong Tai Po kerületében – videóval
Súlyos tűzvész pusztított Hongkong Tai Po kerületében egy lakótorony-komplexumban, ahol a lángok rövid idő alatt több épületre is átterjedtek. A tűz gyors terjedését jelentősen elősegítette a felújítás alatt álló épületeken használt bambuszállványzat és gyúlékony védőháló, valamint a nem megfelelő tűzbiztonsági körülmények. A tragédiának számos halálos áldozata és sérültje van, több száz lakót kellett evakuálni, sokan - Jermak kerül a tárgyalások élére – Zelenszkij döntése és annak jelentősége
Volodimir Zelenszkij ukrán elnök 2025. novemberben rendeletben megbízta Andrij Jermak elnöki hivatalvezetőt, hogy vezesse a tárgyalódelegációt az Egyesült Államok, más nemzetközi partnerek és az orosz fél felé. Kyiv Post+2Arab News+2 Ez a lépés több szempontból is mérföldkőnek tekinthető. Miért Jermak? Az ukrán diplomácia és belpolitika több szakértője szerint Jermak már 2019 óta az orosz-ukrán konfliktus - Blokád a kijevi parlamentben – politikai válság rajzolódik ki UkrajnábanUkrajnában ismét megmutatkozott, hogy a frontvonal mögött legalább akkora küzdelem zajlik, mint a harctereken. A kijevi parlament, a Verhovna Rada november 18-i ülését az ellenzéki képviselők lényegében megbénították: elfoglalták az elnöki pulpitus környékét, és blokáddal akadályozták meg a szavazást két miniszter menesztéséről. Ilyen nyílt konfrontációról az elmúlt években ritkán érkezett hír. A feszültség azután robbant
- Valóban kilőttek egy LNG gázt szállító tartály hajót a Dunán?
Igen — van megbízható jelentés arról, hogy Izmail-nél, a Duna deltájához közel (Ukrajna, Odesa régió) a közelmúltban tűz ütött ki egy tanker-hajón, amely folyékony gázt (LNG vagy folyékony gázként árult LPG) szállított — az incidens kapcsán elég komoly biztonsági aggályok merültek fel. The Independent+5blue News+5Marine Insight+5 Amit tudunk Amit nem tudunk egyértelműen Mi a tét - Leáll a Ford Focus gyártása Németországban – egy korszak vége, és bizonytalan jövő
A Ford megerősítette: 2025 végén legördül az utolsó Ford Focus a németországi Saarlouis üzem futószalagjáról. Ezzel lezárul egy több mint két évtizedes európai történet, hiszen a Focus hosszú időn át a kontinens egyik legnépszerűbb kompakt modellje volt, az üzem pedig több mint 15 millió autót gyártott fennállása során. A döntés nem villámcsapásként érkezett. Az európai





















