Több mint ezer autót vonták ki a forgalomból, miután fény derült egy érdi család éveken át tartó ügyeskedésére. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal nyomozói most elkezdték elszámoltatni a „trükkös família” tagjait, akik egy egész céghálózatot építettek fel, hogy kibújjanak a jogszabályok és közterhek alól.
Megkezdődött annak az érdi családnak az elszámoltatása, amely éveken át bonyolította gépjárművek „ügyintézését” – jogszerű felhatalmazás nélkül. A NAV budapesti nyomozói feltárták, hogy a család közel húsz cégből álló cégláncolatot hozott létre, strómanok bevonásával, hogy elrejtsék a valós tulajdonosokat a hatóságok elől.
Az autókat papíron olyan cégek birtokolták, amelyeknek nem volt valódi gazdasági tevékenységük, csak az átírásokat bonyolították, ezzel közokirat-hamisítást elkövetve. A több mint 1200 jármű átírása során csak a vagyonszerzési illetékek elkerülésével 65 millió forinttal károsították meg az államot.
A család szolgáltatásait igénybe vevők úgy használták a járműveket, hogy a fizetendő illetékeket, bírságokat nem rendezték. Az így felhalmozódott költségeket a hatóságok a stróman cégektől nem tudták behajtani. Ráadásul a járművekkel szabálysértéseket és bűncselekményeket is elkövettek a valódi használók.
A pénzügyi nyomozók több mint 20 helyszínen tartottak kutatásokat. Négy embert költségvetési csalással, négyet közokirat-hamisítással gyanúsítanak, mindannyian szabadlábon védekezhetnek. Az okozott kár miatt akár 8 év börtönt is kaphatnak. A hatóságok eddig több mint 5200 jármű forgalomból való kivonásáról intézkedtek, és további gyanúsítottak kihallgatása várható.
A NAV arra figyelmeztet, hogy járművásárlásnál minden esetben ellenőrizzük a céges képviselők meghatalmazását és személyazonosságát, hogy elkerüljük a közokirat-hamisítás vádját és a forgalomból történő kivonás kockázatát.
- Megszűnik a Messenger asztali alkalmazása – mi áll a döntés mögött?A Meta megszünteti a Messenger különálló asztali alkalmazását Windows és macOS rendszereken. A döntés nem a szolgáltatás megszűnését jelenti, hanem azt, hogy a jövőben a Messenger csak böngészőn keresztül vagy mobilalkalmazásként lesz elérhető. Az asztali program leállítását a cég azzal indokolja, hogy viszonylag kevesen használják önálló alkalmazásként, miközben annak fenntartása és fejlesztése jelentős erőforrásokat igényel.
- Az MVM idén is kikapcsolási moratóriumot hirdet a karácsonyi időszakraAz MVM felelős szolgáltatóként idén is biztosítja, hogy a karácsony és az újév időszaka nyugalomban telhessen a lakossági ügyfelek számára – közölte az MVM. A tájékoztatás szerint a társaság 2025. november 29. és 2026. január 6. között több mint öthetes önkéntes kikapcsolási moratóriumot hirdet. Ez idő alatt az MVM egyetlen lakossági ügyfél esetében sem függeszti
- Megújul az Ecseri út környezete: új arculatot kap a metróállomás felszíneHamarosan befejeződik az Ecseri úti metróállomás környezetének felszíni rendezése, amely a IX. kerület egyik régóta problémás közterületét alakítja át korszerűbb, rendezettebb és biztonságosabb városi térré. A tavasszal megkezdett munkálatok célja nem csupán az esztétikai megújulás, hanem egy élhetőbb, gyalogosbarát, zöldebb csomópont létrehozása is. A fejlesztés előzményei az M3-as metró korábbi felújításáig nyúlnak vissza. Bár maga
- Félretájékoztatások a fogyasztói panaszlehetőségekrőlA Pest Vármegyei Főügyészség tapasztalatai alapján egyre több esetben tájékoztatják félre a fogyasztókat arról, hogy panaszukkal hová fordulhatnak. Az ügyészség intézkedett az érintett vállalkozások felé a fogyasztói jogok védelme érdekében. Akár online, akár hagyományos vásárlásról ban szó, jogsértés esetén különböző lehetőségek állnak rendelkezésre a jogvita rendezése érdekében. Sok esetben azonban a megvásárolt áru vagy szolgáltatás
- Folytatódik az iskolautcák kialakítása Budapesten, workshopot tartanak a témábanEgyre több iskolautca létesülhet Budapesten a jövőben, hogy biztonságosabbá és élhetőbbé váljon az intézmények környéke. Emellett a már meglévő XVII. kerületi helyszínen további fejlesztések is segítik a gyermekbarát környezet kialakítást. Az Iskolautca-programmal kapcsolatban szakmai workshopot rendeznek, ahol a kerületi és fővárosi döntéshozók, valamint civil szakemberek nemzetközi és hazai példák alapján kapnak gyakorlati útmutatást az iskolautcák



















