A szálláshely megnevezése nélkül – pedig megérdemelné a jónép – zártak be egy élményfürdőt annak higiéniai szabálytalanságai miatt. Az egyik nagy szálláskereső portálon kapott negatív visszajelzések alapján szállt ki a NAV.
A Nemzeti Adó és Vámhivatal Facebook bejegyzésében a következők álltak:
Wellness-szállót csapolt le a NAV
Munkatársaink engedték le végül az egészségügyi előírásokra fittyet hányó wellness-szálló medencéjét, miután a kormányhivatal ellenőrzésén feltárt hiányosságokat a hotel a felszólítás ellenére sem szüntette meg.
Koszos törölközők, fertőzött víz a medencékben, kellemetlen szag a szobákban, nem létező szakszemélyzet. Sem az alapvető higiéniai előírásoknak, sem a kémiai biztonsági előírásoknak nem tett eleget az a wellness szálló, ahol a kormányhivatal ellenőrzése a szabad szemmel nem látható hiányosságokra is fényt derített, és több millió forint bírságot szabott ki az üzemeltetőre, illetve a wellnessrészleg azonnali bezárására kötelezte.
A hotel egyébként az egyik nagy szálláshelyportálon kapott negatív kritikák miatt egyszer már nevet is változtatott, de az egészségügyi előírásokat továbbra sem tartotta be. A vendégek csak a legnyilvánvalóbb hiányosságokra panaszkodtak, nem is sejtve, hogy a pihenésük során mekkora fertőzésveszélynek voltak kitéve.
Mivel szakhatóságok kötelezésének a hotel működtetője nem tett eleget, az adóhatóságra hárult a feladat, hogy kikényszerítse az egészségre veszélyes tevékenység beszüntetését. A vállalkozás a NAV felszólítására sem tudta igazolni, hogy eleget tett az alapvető higiéniai előírásoknak, ezért a NAV a medence vizének leengedése mellett döntött. A szálláshely mindaddig nem fogadhat vendégeket, amíg a szakhatóság által megállapított hiányosságokat meg nem szüntetik.
A NAV nemcsak az adókkal, járulékokkal és egyéb közterhekkel kapcsolatban jár el, hanem közreműködik az államigazgatás egyéb ellenőrző szervei döntéseinek, kötelezéseinek végrehajtásában is, védelmet biztosítva az állampolgároknak.