A számos, önmagában is komoly zavart okozó haváriahelyzet miatt vasúti katasztrófa sújtotta területté nyilvánította a főváros és a Balaton térségét a MÁV-csoport Budapesti Területi Igazgatósága – tájékoztatta a Mávinform hétfőn az MTI-t, hozzátéve, hogy a vasúti helyreállítás keddre is áthúzódik; aki teheti, Volán-busszal tervezze utazását vagy halassza későbbre.
A közleményben kiemelték, hogy a hétfői brutális vihar az ország szinte minden vasúti fővonalán rendkívül súlyos károkat okozott: tövestül kicsavart fák, embernagyságú ágak zárják el a sínpályát vagy szakították le a felsővezetéket, esővíz mosta alá a pályatestet, több vonat kidőlt fáknak ütközött.
Jelenleg a balatoni, a győri, a váci, a veresegyházi, a lajosmizsei, az egri, valamint a szegedi vonalon autóbuszokkal biztosított az eljutás, a ceglédi, az újszászi, valamint Pécs és Szekszárd térségében, illetve a Szeged és Hódmezővásárhely közötti vasútvillamosoknál akadozik a közlekedés.
Az országos haváriaközpont a teljes MÁV-buszflottát bevetette, jelen pillanatban több mint 150 MÁV-busz szállítja az utasokat, kizárólag a Kelet-Magyarországon állomásozó mentesítő és pótlóbuszokat nem vezényelték át a főváros, illetve a Balaton térségébe, a vihar ugyanis kelet felé tart, hamarosan Szolnok térségében is szükség lehet az autóbuszos pótlásra, kisegítésre.
„A károk nagymértékűek és kiterjedtek, szerencse a szerencsétlenségben, hogy személyi sérülésről nem érkezett információ„
– írták.
A szakemberek gyorsjelentése szerint a károk elhárításához e napon túli helyreállítási beavatkozásokra lehet szükség; például felsővezetékes munkát a sötétben már nem lehet biztonságosan és megbízható minőségben végezni.
Ezért a MÁV-csoport nyomatékosan arra kérte az utasokat, hogy keddre Volán-busszal és ne vasúttal tervezzék utazásukat, illetve ha arra lehetőségük van, akkot az utazásukat halasszák a következő napok valamelyikére.
A vihar által érintett állomásokon, járatokon tartózkodó utasok továbbutazását a haváriaközpont és az üzemirányítás szakemberei ezekben a percekben is szervezik.
Hétfő éjfélig valamennyi helyjegyköteles vonat helyjegy nélkül is igénybe vehető, valamint a Volán járatain a vonatjegyek is érvényesek – áll a közleményben.
- Október végén jön az óraátállítás – egy órával vissza, hosszabb reggelek, korábbi sötétedésAz idei téli időszámításra való átállás október utolsó vasárnapján, 2025. október 26-án történik. Az órákat hajnali 3 óráról 2 órára kell visszaállítani, vagyis egy órával tovább alhatunk. A téli időszámítás bevezetése több mint negyven éve része a mindennapjainknak, és célja eredetileg az volt, hogy energiát takarítsunk meg a természetes fény jobb kihasználásával. Bár az Európai
- Véleménycikk: Amikor a politika átlépi a saját árnyékát – Hoppál Péter és az AI-botrány tanulságaArold Péter A mesterséges intelligencia nem játék. Különösen nem akkor, ha a közélet legmagasabb szintjén használják – fegyverként. Hoppál Péter, a Fidesz országgyűlési képviselője nemrég olyan képet posztolt, amelyen Orbán Viktor és más politikusok részeges, zaklató figurákként jelennek meg. A humor mögött viszont valami egészen más is kirajzolódik: a hatalom saját árnyéka. A politikai kommunikáció
- Az elgurult gyógyszer eseteA címnél többet nem tudunk hozzátenni a tartalomhoz.
- Bélaműhely támogatói koncert– Október 30., Három HollóSegíts, hogy a biciklidob és a teknóteknő tovább szóljon!A Bélaműhely Sound Art egy 2007 óta működő, független zenei alkotói csoport, amely új színt hozott a zenéről, a hangszerekről és a hangkeltésről való gondolkodásba. Programjaik a színház, a zene, az iparművészet és a pedagógia határán mozognak, és felnőtteknek, valamint gyerekeknek aktív részvételt kínálnak – akár zenélésről, akár hangszerépítésről legyen szó. Tizennyolc éve projektalapon működnek,
- A Széchenyi Terv Plusz program keretében valósul meg a Focus rendszer kifejlesztése és piacra vitele a Sight Innovative Kft. általA Széchenyi Terv Plusz program keretében valósul meg a Focus rendszer kifejlesztése és piacra vitele a Sight Innovative Kft. által, az Európai Regionális Fejlesztési Alap segítségével. A Támogató döntése alapján 33,79 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásra lett jogosult a cég. A beruházás összköltsége 48,27 millió forint. A Focus rendszer kifejlesztése és piacra