A Meta (Facebook és Instagram tulajdonosa) bejelentette, hogy 2025 októberétől nem tesz közzé politikai, választási vagy társadalmi témájú hirdetéseket az Európai Unióban és az ahhoz kapcsolódó területeken. A döntés oka az uniós politikai hirdetések átláthatóságáról szóló rendelet, amely októbertől lép hatályba. A jogszabály célja a választások előtti manipuláció és külföldi beavatkozás visszaszorítása.
A rendelet előírja, hogy az online politikai hirdetések mögött álló fizető félnek nyilvánossá kell válnia, valamint azt is jelezni kell, ha a hirdetés célzottan, személyes adatok alapján jelent meg. Meta szerint ez túl nagy terhet ró a rendszerükre és a hirdetőkre, ezért inkább teljesen leállítják az ilyen hirdetéseket, hogy elkerüljék a jogi kockázatokat.
A döntés nem érinti a politikai tartalmak szabad megosztását: politikusok továbbra is posztolhatnak, de nem fizethetnek azért, hogy ezek a bejegyzések nagyobb eléréshez jussanak.
Az EU-s rendelet előadója, Sandro Gozi szerint ez a lépés „a Meta átláthatósággal és demokratikus elszámoltathatósággal szembeni ellenérzését” mutatja. Gozi szerint a cég nem a dezinformáció ellen, hanem abból él.
Korábban a Google is hasonló döntést hozott – szintén az új szabályozás túl széles értelmezésére hivatkozva. Kérdéses azonban, hogy e cégek automatikus rendszerei képesek lesznek-e kiszűrni az ilyen tartalmakat, mert ha nem, azzal megsérthetik a rendeletet.
Meta más ügyekben is bírálja az EU-t: jelenleg a „fizess vagy egyezz bele” reklámmodelljét vizsgálják a Digitális Piacokról szóló törvény alapján.
- Szülői szabadság szabályai – hogyan lehet jól kihasználni a lehetőséget?2023. január 1-jétől került be a munka törvénykönyvébe (Mt.) a szülői szabadság, mint újfajta távollét. Az eredeti szándék szerint ez a szabadságtípus lehetőséget biztosítana az apának is arra, hogy már az első időszakban több időt töltsön a gyermekével, bizonyos ideig ő (is) otthon legyen vele. Mivel azonban meglehetősen kevés jövedelem jár az említett időszakra, ez
- Meta leállítja a politikai hirdetéseket az EU-banA Meta (Facebook és Instagram tulajdonosa) bejelentette, hogy 2025 októberétől nem tesz közzé politikai, választási vagy társadalmi témájú hirdetéseket az Európai Unióban és az ahhoz kapcsolódó területeken. A döntés oka az uniós politikai hirdetések átláthatóságáról szóló rendelet, amely októbertől lép hatályba. A jogszabály célja a választások előtti manipuláció és külföldi beavatkozás visszaszorítása. A rendelet előírja,
- Te használnád?Az ugatásgátló eszközök egyre népszerűbbek, főként a városi környezetben, ahol a kutyaugatás zavarhatja a szomszédokat. Ezek a szerkezetek különböző technológiákkal próbálják csökkenteni vagy megszüntetni a felesleges ugatást – de hogy mennyire hatékonyak és etikusak, az már összetettebb kérdés. Hogyan működnek az ugatásgátlók? Jó ez a kutyának? És működik? Az ugatásgátló eszköz lehet ideiglenes megoldás ,
- Győr és Sopron évszázados rivalizálásaGyőr és Sopron – két nyugat-magyarországi város, melyek évszázadokon át különleges viszonyt ápoltak egymással. Kapcsolatukat gyakran jellemezte rivalizálás, máskor együttműködés, de mindig erős identitástudattal és lokálpatriotizmussal párosult. A római korban mindkét település kiemelt szerepet töltött be: Győr (latin nevén Arrabona) és Sopron (Scarbantia) katonai, közigazgatási és kereskedelmi központként működtek. A Limes mentén fekvő Scarbantia fontos
- Megmérték, mennyire aktívan idősödik egy magyar város Jóval meghaladja az összmagyar átlagot, és két éven belül az európai középértékhez közelíthet Székesfehérvár aktív idősödési indexe, amelyet a Corvinus egyetem vezetésével magyar kutatócsoport alkalmazott először hazai városra egy komplex felmérés részeként. Az eredmények alapján a város ezüsthangolására javaslatcsomag készült. „Ránk fog szakadni a korfa, ha nem lépünk” – ez volt az egyik legfontosabb hajtóereje