Home / Hírterjesztő / A Dachser vasúti összeköttetést szervezett a Hszian-Budapest útvonalon

A Dachser vasúti összeköttetést szervezett a Hszian-Budapest útvonalon

A Kína és Európa közötti vasúti kapcsolat biztonságos fenntartása érdekében a Dachser logisztikai szolgáltató heti két alkalommal vonat összeköttetést szervezett a Hszian-Budapest útvonalon – közölte a társaság kedden az MTI-vel.

    A Dachser közleményében emlékeztet: az ukrajnai háború miatt az Oroszországon vagy Fehéroroszországon keresztül történő összeköttetések lehetetlenné váltak, ezért két vonatútvonalon meg kellett szüntetnie a vasúti szolgáltatásait. A társaság mostantól viszont az úgynevezett középső folyosón kínál vasúti összeköttetést ügyfeleinek Közép-Ázsián keresztül.
    A vonatok Kínából indulva először Kazahsztánon és Azerbajdzsánon haladnak át, majd a Kaszpi- és Fekete-tengeren  hajóval Romániába, onnan pedig Budapestre érkeznek. Innen további terminálokra, például Bécsbe, Münchenbe vagy Ludwigshafenbe szállítják a konténereket vonattal. A kínai kiindulástól a célállomásig a vasúti szállítás 45-55 napot vesz igénybe – ismertették.
    A társaság korábbi közlése szerint a Dachser németországi székhellyel rendelkező családi vállalkozás, világszerte mintegy 31 700 alkalmazottja van, 2020-ban mintegy 5,6 milliárd euró konszolidált nettó árbevételt ért el. Ugyanebben az évben a logisztikai szolgáltató 78,6 millió szállítmányt kezelt, melyek összsúlya  39,8 millió tonnát tett ki.
    Magyarországon a német szállítmányozó a Liegl & Dachser Szállítmányozási és Logisztikai Kft. révén 1999 óta van jelen, a szállítmányozási és logisztikai piac meghatározó szereplője. Pilisvörösvári székhelyén az ország egyik legmodernebb logisztikai bázisát üzemelteti. Belföldi hálózatát 8 vidéki telephely alkotja, 300 munkatársat foglalkoztat.
    A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Liegl & Dachser Szállítmányozási és Logisztikai Kft. tavaly 25,780 milliárd forint nettó árbevételt ért el, 2020-ban ez az érték 22,572 milliárd forint volt. A társaság 2021-ben 2,323 milliárd forint nyereséggel zárt, egy évvel korábban pedig 2,335 milliárd forint volt az adózott eredménye.

Hirterjesztő AZ MR3.hu tagja

  • A hatalom árnyékában – így épült ki a Fidesz gazdasági birodalma
    by hirterjeszto on 2025.11.04. at 18:11

    A rendszerváltás utáni magyar politika története bővelkedik sorsfordító pillanatokban, de kevés olyan folyamat volt, amely ennyire mélyen határozta meg a mindennapokat, mint a Fidesz gazdasági hátországának kiépülése. Ez a történet nem pusztán a pártról szól, hanem arról, hogyan fonódott össze a politika és az üzlet világa egy új hatalmi rendszerben, amelyet ma már csak „NER”-ként The post A hatalom árnyékában – így épült ki a Fidesz gazdasági birodalma appeared first on Hirterjesztő.

  • A hatalom árnyékában – így épült ki a Fidesz gazdasági birodalma
    by hirterjeszto on 2025.11.04. at 17:14

    A rendszerváltás utáni magyar politika története bővelkedik sorsfordító pillanatokban, de kevés olyan folyamat volt, amely ennyire mélyen határozta meg a mindennapokat, mint a Fidesz gazdasági hátországának kiépülése. Ez a történet nem pusztán a pártról szól, hanem arról, hogyan fonódott össze a politika és az üzlet világa egy új hatalmi rendszerben, amelyet ma már csak „NER”-ként The post A hatalom árnyékában – így épült ki a Fidesz gazdasági birodalma appeared first on Hirterjesztő.

  • Az egykori Tungsram gyár területének fejlesztéséről szóló szakmai párbeszéd vette kezdetét a Design Week 2025 keretében
    by hirterjeszto on 2025.10.29. at 18:51

    A Tungsram gyárterület jövője volt a Design Week 2025 kiemelt szakmai eseményének fókuszában. Urbanisták, építészek és fejlesztési szakértők indítottak párbeszédet az egykori ipari zónában rejlő hatalmas potenciál kiaknázásáról és a területnek a városszövetbe való sikeres integrálásáról. A Design Week 2025 rendezvénysorozat kiemelt eseményeként október 17-én különleges, szakmai célú kiállítást, bejárást és kerekasztal-beszélgetéseket tartottak a bezárt The post Az egykori Tungsram gyár területének fejlesztéséről szóló szakmai párbeszéd vette kezdetét a Design Week 2025 keretében appeared first on Hirterjesztő.

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Friss

Kína távolról is leállíthatja a cégük által gyártott Yutong trolikat

Nemrégiben Movia, Dánia legnagyobb tömegközlekedési vállalata – amely több mint 260-darabos kínai-gyártású elektromos busz-flottát üzemeltet. Az ország annak kapcsán kezdett intézkedéseket, hogy egyes járművek gyártója, a Yutong kínai cég az internetkapcsolatos vezérlőrendszereken keresztül elméletileg távolról deaktiválhatja a buszokat. The Guardian+2AP News+2 Ennél nemcsak arról van szó, hogy buszok életveszélyes vagy személyes adatokat tartalmazó rendszereket futtatnak

Könyvelőiroda